71

RETNINGSLINJER FOR ARRANGEMENT VED BLINDERN STUDENTERHJEM

 

1.                  Med arrangement menes i denne instruks en organisert tilstelning hvor Blindern Studenterhjems lokaler benyttes til sammenkomst av beboere eller eksterne. Arrangementet tilrettelegges av en arrangør som står ansvarlig overfor Blindern Studenterhjem.

 

2.                  Søknad om innskrenket rotid i forbindelse med arrangementet skal rettes til Kollegiet. Søknaden må leveres i rimelig tid før det planlagte arrangementet slik at den kan behandles på ordinært Kollegiemøte. Under særlige forhold kan dette fravikes.

 

3.                  Søknad om bruk av Blindern Studenterhjems lokaler til arrangement rettes til følgende instanser:

           Peisestuen                   -           Kollegiet

           Musikksalongen          -           Administrasjonen

           Velferdens lokale        -           Foreningsstyret

           "Billa"                          -           Festforeningen

           Pigerommet                 -           Pigefaarsamlingen

           Balustraden                 -           Kollegiet

           Gymsal                        -           Foreningsstyret

           Badstue                       -           Kollegiet

           Gangfest                     -           Kollegiet

 

4.                  Alle arrangementer i Billa skal skje i Festforeningens regi. Festforeningen behandler selv søknaden. Søknaden skal også godkjennes av Foreningsstyret.

 

5.                  Alle søknader om arrangement, som ikke kommer fra beboere ved Blindern Studenterhjem, skal godkjennes av Kollegiet.

 

6.                  Arrangøren er ansvarlig for at aktiviteter i deres regi er avsluttet i rimelig tid, slik at rotiden overholdes.

 

7.                  Arrangøren er ansvarlig for at det ryddes i lokalene hvor arrangementet har foregått, og i det området som omfattes av en eventuell rotidsinnskrenkeing.

 

8.                  Arrangøren har ansvaret for å sette lokalene i den stand de var i før arrangementets begynnelse. Dette arbeidet skal være avsluttet innen neste dag kl. 12.00. Etter arrangement dagen før hverdag skal arbeidet være utført innen kl. 09.00. Utearealer som har vært berørt av arrangementet skal være ryddet innen påfølgende dag.

 

9.                  Dersom et arrangement vil medføre ulemper for beboerne i form av særlig høyt støynivå el.l., skal Kollegiet underrettes om dette og informere beboerne via Kollegietavlen.

 

10.              Bevillingshaver ved Blindern Studenterhjem skal underrettes om alle arrangement ved hjemmet hvor det er aktuelt å servere alkohol.

 

Vedtatt av Kollegiet 05.10.82

Endret og vedtatt av Kollegiet 18.10.93

Endret og vedtatt av Kollegiet 23.09.96

Endret og vedtatt av Kollegiet 24.11.97

Endret og vedtatt av Kollegiet 06.02.06