GENERELL INSTRUKS FOR KOLLEGIETS OPPMENNSTILLINGER
1. Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
- Arkivar/skapoppmann
- Badstueoppmann
- Bibliotekar
- Dugnadsledere
- Ekstern styremedlem
- Hjemmesideoppmann
- Lesesalinspektør
- Madrassoppmenn
- Medisinalkollegiet
- Redaktør for Blindernåret
- Studentkjøkkenoppmann
- Vaktsjef
-
Tidsbestemte
roller: Jule-, Påske- og Sommerpræces.
2. Stillingene utlyses
og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember
(høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder
Arkivar/skapoppmann, Hjemmesideoppmann, Bibliotekar og Dugnadsledere som
ansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene
og medisinalkollegiet som utnevnes fritt og Redaktør for Blindernåret som
engasjeres i ett og et halvt år.
3. For nærmere
stillingsbeskrivelser vises det til de spesifikke instruksene for hver enkelt
stilling.
4. Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser:
Reduksjon i husleie (per. mnd)
- Arkivar/skapoppmann 12,5 %
- Bibliotekar 12,5 %
- Dugnadsledere 25 %
- Hjemmesideoppmann 12,5 %
- Vaktsjef 12,5 %
-
(Sommerpræces
25 % i sommermånedene)
Fritak fra dugnadstjenesten for stillingsinnehaver
- Badstueoppmann Dugnadsfri
- Dugnadsledere Dugnadsfri
- Jule- og Påskepræces Dugnadsfri
- Medisinalkollegiet Dugnadsfri
- Studentkjøkkenoppmann Dugnadsfri
- Redaktør i Blindernåret Dugnadsfri i to semester
- Madrassoppmenn Fritatt én dugnad
5. Det er en
gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av
oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden, konstituerer
Kollegiet etter ny utlysning en oppmann for resten av oppmannsperioden.
6. Stillingene skal
levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør
inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle
semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som
burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til
kollegiets internmail (kollegiet@blindern-studenterhjem.no) hvorpå den lagres
elektronisk i Kollegiets arkiv.
7. Klager på
avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn-og understillinger bør først rettes til den
relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan
den rettes til Kollegiet.
Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14