INSTRUKS FOR HJEMMESIDEOPPMANN
1.
Hjemmesideoppmannen ansettes av
Kollegiet perioden 15.august til 15.juni. Det er en gjensidig oppsigelsesfrist
på 1 måned. Styret fastsetter hjemmesideoppmannens godtgjørelse. Per i dag gis
dette som 12,5 % reduksjon i pensjonsprisen.
2.
Hjemmesiden eies i sin helhet av
Blindern Studenterhjem som også er ansvarlig for innholdet og dekker alle
utgiftene forbundet med drift av disse. Hjemmesideoppmann står for den daglige
drift og oppdateringer av nettsidene.
3.
Hjemmesidens formål er å nå fram
til studenter på boligmarkedet og skal gi potensielle søkere et attraktivt
bilde av Blindern Studenterhjem. Hjemmesideoppmannen plikter å utføre sitt
arbeid i samsvar med dette formålet.
4. Hjemmesideoppmannen plikter å holde seg oppdatert og fortløpende publisere gjeldende eller fremtidige aktiviteter ved Blindern Studenterhjem. Dette innebærer en løpende kontakt med de respektive foreninger, Kollegiet og administrasjonen.
5. Daglig leder og Kollegiet skal konfereres og gi sitt samtykke til forandringer av hjemmesiden som kan betegnes som vesentlige.
6.
Hjemmesideoppmannen skal sørge for
et best mulig resultat av nettsidene samtidig som kostnadene skal være så
rimelige som mulig. Hjemmesideoppmann skal rådføre seg med administrasjon
angående innhold og oppdateringer på hjemmesiden.
7. Innholdet på nettsidene må følge gjeldende regler gitt av administrasjonen i henhold til pkt. 3.
- Publisering av innhold på nett skal på ingen måte inneholde tekst, bilder, lyd eller video som er av støtende art, eller som henger ut enkeltpersoner eller – grupper
- Digital mobbing skal ikke forekomme.
- Siden hjemmesiden eies av BS og innholdet av både interne og eksterne sider publiseres på vegne av en part med arbeidsgiveransvar, må regler og forordninger som gjelder i arbeidslivet for øvrig også gjelde her.
8. Hjemmesideoppmannen kan også pålegges å hjelpe dugnaden med deres systemer, herunder teknisk hjelp og vedlikehold av systemet. Disse systemene krever en viss teknisk innsikt. Det anbefales derfor at en slik innsikt vektlegges ved utvelgelse til stillingen.
9.
Oppsigelsesgrunn kan være brudd på
en eller flere plikter i denne instruksen.
10. Hjemmesideoppmannen skal ved slutten av hvert semester avlevere rapport til Kollegiet og daglig leder om virksomheten i løpet av perioden.
Vedtatt av Kollegiet 09.10.06
Endret og vedtatt av Kollegiet 15.11.10
Endret og vedtatt av Kollegiet 05.11.12
Endret og vedtatt av Kollegiet 17.03.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14