Page History
- Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
- Arkivar/skapoppmann
- Badstueoppmann
- Bibliotekar
- Dugnadsledere
- Ekstern styremedlem
- Hjemmesideoppmann
- Lesesalinspektør
- Madrassoppmenn
- Medisinalkollegiet
- Redaktør for Blindernåret
- Studentkjøkkenoppmann
- Vaktsjef
- Tidsbestemte roller: Jule-, Påske- og Sommerpræces.
- Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder Arkivar/skapoppmann, Hjemmesideoppmann, Bibliotekar og Dugnadsledere som ansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet som utnevnes fritt og Redaktør for Blindernåret som engasjeres i ett og et halvt år.
- For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de spesifikke instruksene for hver enkelt stilling.
Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser:
Reduksjon i husleie (per. mnd)Stilling Reduksjon i husleie Arkivar/skapoppmann 12,5 % Bibliotekar 12,5 % Dugnadsledere 25 % Hjemmesideoppmann 12,5 % Vaktsjef 12,5 % (Sommerpræces i sommermånedene) (25 %) Fritak fra dugnadstjenesten for stillingsinnehaver
Stilling Fritak Badstueoppmann Dugnadsfri Dugnadsledere Dugnadsfri Jule- og Påskepræces Dugnadsfri Medisinalkollegiet Dugnadsfri Studentkjøkkenoppmann Dugnadsfri Redaktør i Blindernåret Dugnadsfri i to semester Madrassoppmenn Fritatt én dugnad - Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden, konstituerer Kollegiet etter ny utlysning en oppmann for resten av oppmannsperioden.
- Stillingene skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets internmail (kollegiet@blindern-studenterhjem.no) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv.
- Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn-og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.
...