A: Overordnet informasjon

  1. Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
    - Arkivar  (midlertidig nedlagt)
    - Badstueoppmann
    - Bibliotekar
    - Lesesalinspektør

    - Dugnadsledere
    - Eksternt styremedlem
    - Madrassoppmenn
    - Medisinalkollegiet
    - Vaktsjef
    - Tidsbestemte roller: Jule- ,Påske- og Sommerpræces
    - Skap- og stoloppmann
    - Studentkjøkkenoppmann
  2. Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder dugnadsledere, som ansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet. Kollegiet fastsetter tidsperioden for disse rollene. Perioden til eksternt styremedlem regnes likevel ikke avsluttet før nytt styremedlem er tilsatt.
  3. For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de spesifikke instruksene for hver enkelt stilling.
  4. Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser: Reduksjon i husleie (per mnd.)


Stilling

Godtgjørelse

Dugnadsledere

Timelønn

Præces

10 000 kr
Vaktsjef

5000 kr

Stilling

Fritak

Badstueoppmann

Dugnadsfri

Bibliotekar

Dugnadsfri

Dugnadsledere

Dugnadsfri

Jule- og Påskepræces

Dugnadsfri

Lesesalinspektør

Dugnadsfri

Medisinalkollegiet

Dugnadsfri

Madrassoppmenn

Dugnadsfri

Kollegiemedlemmer

v/ semesterstart dugnadsfri

Skap- og stoloppmann

Dugnadsfri

Studentkjøkkenoppmann

Dugnadsfri


B: Oppfølging

  1. Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden konstituerer Kollegiet, etter ny utlysning, en oppmann for resten av oppmannsperioden.
  2. Ved fravær i syv dager eller mer, plikter en oppmann å informere Kollegiet i forkant, slik at de kan finne en stedfortreder.
  3. Dersom en oppmann ikke utfører arbeidet sitt godt nok og/eller ikke utfører arbeidet etter inngått avtale, kan Kollegiet og administrasjonen i fellesskap holde tilbake godtgjørelser. Dersom de finner det hensiktsmessig, kan de også velge å si opp  vedkommende og lyse ut stillingen på nytt.
  4. Det er Kollegiet og Daglig leders oppgave å jevnlig følge opp arbeidet til oppmennene. Følgende oppmenn skal avgi en skriftlig eller muntlig oppdatering av sitt arbeid til Kollegiet eller Daglig leder en gang i måneden: Arkivar , Bibliotek- og Lesesaloppmann, Dugnadsledere og Vaktsjef.
  5. Alle oppmenn under kollegiet skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeid i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets mail (kollegietbs@gmail.com) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv. Rapporten godkjennes av Kollegiet og sendes videre til Daglig Leder.
  6. Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn- og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.


Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 05.05.21
Endret og vedtatt av Kollegiet 06.06.22
Endret og vedtatt av Kollegiet 13.09.22
Endret og vedtatt av Kollegiet 29.05.23
Endret og vedtatt av Kollegiet 04.09.23
Endret og vedtatt av Kollegiet 05.12.23
Endret og vedtatt av Kollegiet 31.03.25


  • No labels