Page History
- Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
- Arkivar/skapoppmann
- Badstueoppmann
Bibliotekar- Bibliotek- og Lesesaloppmann
- Dugnadsledere
Ekstern - Eksternt styremedlem - Hjemmesideoppmann - Lesesalinspektør
- Redaktør for Blindernåret - Studentkjøkkenoppmann
- Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder Arkivar/skapoppmann, Hjemmesideoppmann, Bibliotekar , Bibliotek- og Lesesaloppmann og Dugnadsledere som ansettes nansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet som utnevnes fritt og Redaktør for Blindernåret som engasjeres i ett og et halvt år. Perioden til eksternt styremedlem regnes likevel ikke avsluttet før nytt styremedlem er tilsatt.
- For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de
spesifikke instruksene for
hver enkelt stilling. Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser:
Reduksjon i husleie (per mnd.
mnd)
Fritak fra dugnadstjenesten for stillingsinnehaverStilling Reduksjon i husleie Arkivar/skapoppmann 12,5 % Bibliotekar- og Lesesaloppmann 12,5 % Dugnadsledere 25 % HjemmesideoppmannStudentkjøkkenoppmann 12,5 % Vaktsjef 12,5 % (Sommerpræces i sommermånedene) (25 %) Præces 33,3% Stilling Fritak Badstueoppmann Dugnadsfri Dugnadsledere Dugnadsfri Jule- og Påskepræces Dugnadsfri Medisinalkollegiet Dugnadsfri StudentkjøkkenoppmannMadrassoppmann Dugnadsfri Redaktør i Blindernåret Dugnadsfri i to semester Kollegiemedlemmer v. semesterstart dugnadsfri Skap- og stoloppmann Dugnadsfri Madrassoppmenn Fritatt én dugnad - Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden, konstituerer Kollegiet etter ny utlysning en oppmann for resten av oppmannsperioden.
- Ved fravær i syv dager eller mer, plikter en oppmann å informere Kollegiet i forkant, slik at de kan finne en stedfortreder.
- Dersom en oppmann ikke utfører arbeidet sitt godt nok og/eller ikke utfører arbeidet etter inngått avtale, kan Kollegiet og administrasjonen i fellesskap holde tilbake godtgjørelser. Dersom de finner det hensiktsmessig, kan de også velge å si opp vedkommende og lyse ut stillingen på nytt.
- Det er kollegiets oppgave å jevnlig følge opp arbeidet til oppmennene. Følgende oppmenn skal avgi en skriftlig eller muntlig oppdatering av sitt arbeid til Kollegiet en gang i mnd: Arkivar , Bibliotek- og Lesesaloppmann, Dugnadsledere, Studentkjøkkenoppmann og Vaktsjef.
- Alle oppmenn under kollegiet Stillingene skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets internmail (kollegiet@blindern-studenterhjem.nomail (kollegietbs@gmail.com) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv. Rapporten godkjennes av Kollegiet og sendes videre til Daglig Leder.
- Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn- og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.
- Madrassoppmenn
- Medisinalkollegiet
- Vaktsjef
- Tidsbestemte roller: Jule-, Påske- og Påskepræces
- Skap- og Sommerpræces.stoloppmann
Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 05.05.21