Page History
A: For beboere generelt
- Alle Brukets beboere har tilgang til studentkjøkkenet. Kjøkkenet kan midlertidig stenges ved f.eks arrangementer, vasking, eller liknende, eller jfr. pkt. 10B.3 og B.8
- Beboere som benytter seg av kjøkkenet har plikt til å rydde og vaske etter seg. Kjøkkenutstyr skal vaskes opp, og lånt utstyr skal leveres tilbake. Om søplekasser søppelkasser er fulle, skal disse tømmes.
- Ved bruk av kjøkkenet må man være spesielt påpasselig i forhold til brannalarm. Utløses denne under bruk av kjøkkenet, blir beboeren selv belastet for utgifter dette medfører, og risikerer å miste sine rettigheter til bruk av studentkjøkkenet.
- Beboere som benytter kjøkkenet skal melde til studentkjøkkenoppmannen studentkjøkkenoppmann, vedlikehold og/eller administrasjonen dersom de oppdager vesentlige mangler ved kjøkkenet, eller selv er skyld i at dette oppstår.
- Beboere som ønsker å reservere kjøkkenet, eller å benytte det til et arrangement, må rette skriftlig søknad til studentkjøkkenoppmannen eller Kollegiet. Ved arrangementer gjelder også egen instruks. Søknad om arrangementer med eksterne må rettes til Kollegiet.
- Dugnaden vasker hver lørdag.
B: For studentkjøkkenoppmann
- Studentkjøkkenoppmann ansettes av Kollegiet for ett semester av gangen, fra 15.august til 31.desember og 1.januar til 15.juni. Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på 1 måned. Studentkjøkkenoppmann innrømmes en reduksjon i husleien på 12,5 %..
- Studentkjøkkenoppmann innrømmes dugnadsfri
- Studentkjøkkenoppmann kan i samråd med Kollegiet og administrasjonen låse Studentkjøkkenoppmann har et overordnet ansvar for å påse at kjøkkenet er i hygienisk og bruksmessig stand, og blir benyttet forsvarlig. I forbindelse med større arrangement på Bruket låser oppmannen kjøkkenet fra 23:00 til 08:00 . Dette gjelder ikke onsdagsbilla. Ved avvik kontakter oppmannen vedlikehold og Kollegiet.i forbindelse med større arrangementer om det anses som nødvendig for å opprettholde ro og renhold på kjøkkenet. Det skal da gis et skriftlig varsel med en frist på 24 timer før kjøkkenet kan stenges.
- Studentkjøkkenoppmann har ansvar for utlån av kjøkkenutstyr. Beboere kan låne dette ved å henvende seg til oppmannen. Oppmannen låner ut etter eget skjønn og følger opp at utstyret blir levert tilbake og er i stand. Oppmannen kan også kreve depositum for utlån av utstyr. Ved behov for oppdatering av utstyr, kan oppmannen søke Foreningen eller Kollegiet
- Studentkjøkkenoppmann har ansvar for innkjøp og påfyll av basis- og forbruksvarer. Oppmannen skal søke Foreningens- eller Kollegiets fordeling om midler til dette.
- Studentkjøkkenoppmannen skal i samråd med Dugnaden gjennomføre minst én nedvask av studentkjøkkenet i semesteret.
- Studentkjøkkenoppmann kan, i samråd med vakthavende eller annen fra KollegietKollegiet og administrasjonen , stenge studentkjøkkenet dersom reglene for bruk av studentkjøkkenet er misligholdt. Det skal da gis et skriftlig varsel med en frist på 24 timer før kjøkkenet kan stenges. Dersom årsaken til stenging ikke er i orden etter fristens utløp, kan kjøkkenet stenges av frem til dugnaden eller studentene selv har ordnet det.Dugnaden skal vaske kjøkkenet dersom det er behov for dette. Oppmannen avgjør om det er behov.Studentkjøkkenoppmann gir Kollegiet beskjed dersom kjøkkenet reserveres eller benyttes til arrangement.
- Studentkjøkkenoppmann leverer ved slutten av hvert semester en kort rapport til Kollegiet. Ved spesielle hendelser skal oppmannen rapportere til Kollegiet omgående. Rapporten godkjennes av Kollegiet og sendes videre til Daglig Leder.
Vedtatt av Kollegiet 20.09.10
Vedtatt av Kollegiet 05.11.12
Endret og vedtatt av Kollegiet 27.01.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 07.11.16
Endret og vedtatt av Kollegiet 04.04.18
Endret og vedtatt av Kollegiet 13.05.19
Endret og vedtatt av Kollegiet 11.04.21
Endret og vedtatt av Kollegiet 06.06.22
Endret og vedtatt av Kollegiet 21.11.22
Endret og vedtatt av Kollegiet 01.05.23
Endret og vedtatt av Kollegiet 13.01.25