(Generelt om stillingen)
- De to dugnadslederne ansettes for ett år av gangen. Stillingene ansettes av Administrasjonen, Kollegiet og Vedlikeholdsleder. Stillingene overlapper, den ene fra 15. august til 15. juni, den andre fra 1. januar til 31. desember. Det er gjensidig oppsigelsesfrist på en -1- måned.
(Timelister)
1. De to dugnadslederne fører timelister basert på følgende oppgaver:
- Gjennomføring av lørdagsdugnaden (4 timer per uke). Den vil da fordeles slik at dugnadslederne tar annenhver uke.
- Forberedelsesmøte med vedlikeholdsleder, dugnadsrapport etter endt dugnad, orienteringer på Pygmémøte og allmannamøte, samt kommunikasjon med beboere om og endring/bytte/utsettelse av dugnader per beboernes forespørsel.
- Timelister leveres til Vedlikeholdsleder innen den 15. av hver måned.
(Taushetsplikt)
2. Dugnadsledelsen har taushetsplikt i konfidensielle saker som de får kjennskap til i forbindelse med jobben. Dette gjelder også etter at stillingen er fratrådt.
(Universalnøkkel)
3. I forbindelse med arbeidet som dugnadsleder skal stillingsinnehavere ta i bruk universalnøkler ved nødvendighet. Dugnadsledere skal signere kontrakt for bruk av universalnøkkel i henhold til “62. Instruks for bruk av universalnøkkel.” Dugnadslederne skal kun ta i bruk universalnøkkel i anledningen av dugnaden.
(Bøter)
4. Dugnadsledelsen ilegger, på vegne av Administrasjonen, dugnadspliktige som ikke møter til dugnad bot stor kr. 800,- samt ny dugnad første mulige lørdag.
(Oppfølgning av dugnader)
5. Dugnadslederne plikter å følge opp alle beboere som skal ha dugnad, og påse at dugnad og bøter blir ilagt korrekt iht. instruks. Dugnadsledelsen har ikke anledning til å godkjenne dugnadsfritak utover unntakene nevnt i ”Instruks for dugnad og ryddevakt”. Brudd på dette kan medføre avskjedigelse.
(Rapporteringsplikt)
6. Dugnadsledelsen skal avgi en skriftlig oppdatering av sitt arbeid til Vedlikeholdsleder etter hver gjennomførte dugnad. Rapporten skal inneholde hvem som ilegges bøter og ny dugnad og en kort oppsummering over dugnadens arbeid. Dugnaden, Kollegiet og Daglig leder skal avholde minst ett møte i semesteret for å evaluere dugnadsordningen.
(Utvidet rapporteringsplikt)
7. Dersom Dugnaden av andre årsaker ikke fungerer som den skal, påligger det dugnadsledelsen straks å ta kontakt med Vedlikeholdsleder.
(Generell arbeidsinstruks)
8. Dugnadsledelsens oppgave er å lede og administrere utførelsen av dugnaden i samråd med vedlikehold. Dugnadsledelsen har også ansvar for å oppdatere interne lister og informere beboere godt om deres dugnader jfr. ”Instruks for dugnad og ryddevakt” pkt. 3. Dugnadsledelsen skal også holde jevnlig dialog med Vedlikeholdsleder, Vaktsjef, og Vedlikeholdsansvarlig v/Hyttestyret angående bytte til alternativ dugnader, vakt i sammenheng med enkelte arrangementer, hyttedugnad og dagdugnad.
(Plikter i starten av semesteret)
9. Dugnadsledelsen skal i begynnelsen av hvert semester få oversikt over navn og rom på alle dugnadspliktige fra administrasjonen. Dette føres inn i interne lister. I begynnelsen av hvert semester informeres beboerne om dato for tildelte dugnader.
(Dugnadens oppgaver)
10. Dugnadsledelsen skal hver uke i samarbeid med vedlikeholdsavdelingen komme frem til hvilke oppgaver som skal utføres av dugnaden. Dugnaden kan også hjelpe til med rydding og tilstelning av arrangementer og lignende, dersom det er et større arrangement til glede for alle beboerne (ball, konsert, og lignende). Arbeid i forbindelse med arrangementer i regi av festforeningen skal festforeningens medlemmer i hovedsak gjøre selv, da de får dugnadsfri for dette.
(Oppdatering av dugnadssystemet)
11. Administrasjonen skal hver uke informere dugnadsledelsen om inn- og utflyttninger og oversende ajourført beboerliste. Dugnadsledelsen er ansvarlig for å oppdatere dugnadsprogrammet.
(Dagdugnader)
12. Vedlikehold skal rapportere til dugnadslederne om beboere som har gjennomført dagdugnad.
(Vask av sykkel og møbelkjeller)
13. Dugnadsledelsen plikter å organisere rydding og vask av sykkel- og møbelkjeller innen utgangen av april på vårsemesteret og etter behov på høstsemesteret.
Vedtatt av Kollegiet 06.10.81
Revidert og endret av Kollegiet 10 ganger i perioden 07.10.81-01.11.09
Revidert og vedtatt av Kollegiet 02.11.09
Revidert og vedtatt av Kollegiet 15.11.10
Revidert og vedtatt av Kollegiet 05.11.12
Revidert og vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Revidert og vedtatt av Kollegiet 04.04.18
Revidert og vedtatt av Kollegiet 13.09.22
Revidert og vedtatt av Kollegiet 11.12.23
Revidert og vedtatt av Kollegiet 31.03.25