- Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
- Arkivar
- Badstueoppmann
- Bibliotek- og Lesesaloppmann
- Dugnadsledere
- Eksternt styremedlem
- Lesesalinspektør
- Madrassoppmenn
- Medisinalkollegiet
- Studentkjøkkenoppmann
- Vaktsjef
- Tidsbestemte roller: Jule- og Påskepræces
- Skap- og stoloppmann - Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder Arkivar, Bibliotek- og Lesesaloppmann og Dugnadsledere som nansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet som utnevnes fritt. Perioden til eksternt styremedlem regnes likevel ikke avsluttet før nytt styremedlem er tilsatt.
- For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de
spesifikke instruksene for
hver enkelt stilling. Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser: Reduksjon i husleie (per mnd.)
Stilling Reduksjon i husleie Arkivar 12,5 % Bibliotekar- og Lesesaloppmann 12,5 % Dugnadsledere 25 % Studentkjøkkenoppmann 12,5 % Vaktsjef 12,5 % Præces 33,3% Stilling Fritak Badstueoppmann Dugnadsfri Dugnadsledere Dugnadsfri Jule- og Påskepræces Dugnadsfri Medisinalkollegiet Dugnadsfri Madrassoppmann Dugnadsfri Kollegiemedlemmer v. semesterstart dugnadsfri Skap- og stoloppmann Dugnadsfri - Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden, konstituerer Kollegiet etter ny utlysning en oppmann for resten av oppmannsperioden.
- Ved fravær i syv dager eller mer, plikter en oppmann å informere Kollegiet i forkant, slik at de kan finne en stedfortreder.
- Dersom en oppmann ikke utfører arbeidet sitt godt nok og/eller ikke utfører arbeidet etter inngått avtale, kan Kollegiet og administrasjonen i fellesskap holde tilbake godtgjørelser. Dersom de finner det hensiktsmessig, kan de også velge å si opp vedkommende og lyse ut stillingen på nytt.
- Det er kollegiets oppgave å jevnlig følge opp arbeidet til oppmennene. Følgende oppmenn skal avgi en skriftlig eller muntlig oppdatering av sitt arbeid til Kollegiet en gang i mnd: Arkivar , Bibliotek- og Lesesaloppmann, Dugnadsledere, Studentkjøkkenoppmann og Vaktsjef.
- Alle oppmenn under kollegiet skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets mail (kollegietbs@gmail.com) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv. Rapporten godkjennes av Kollegiet og sendes videre til Daglig Leder.
- Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn- og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.
Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 05.05.21