Page History
- Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
- Arkivar/skapoppmann
- Badstueoppmann
- Bibliotekar
- Dugnadsledere
- Ekstern styremedlem
- Hjemmesideoppmann
- Lesesalinspektør
- Madrassoppmenn
- Medisinalkollegiet
- Redaktør for Blindernåret
- Studentkjøkkenoppmann
- Vaktsjef
- Tidsbestemte roller: Jule-, Påske- og Sommerpræces.
- Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder Arkivar/skapoppmann, Hjemmesideoppmann, Bibliotekar og Dugnadsledere som ansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet som utnevnes fritt og Redaktør for Blindernåret som engasjeres i ett og et halvt år.
- For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de spesifikke instruksene for hver enkelt stilling.
Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser:
Reduksjon i husleie (per. mnd)Stilling Reduksjon i husleie Arkivar/skapoppmann 12,5 % Bibliotekar 12,5 % Dugnadsledere 25 % Hjemmesideoppmann 12,5 % Vaktsjef 12,5 % (Sommerpræces i sommermånedene) (25 %) Fritak fra dugnadstjenesten for stillingsinnehaver
Stilling Fritak Badstueoppmann Dugnadsfri Dugnadsledere Dugnadsfri Jule- og Påskepræces Dugnadsfri Medisinalkollegiet Dugnadsfri Studentkjøkkenoppmann Dugnadsfri Redaktør i Blindernåret Dugnadsfri i to semester Madrassoppmenn Fritatt én dugnad - Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden, konstituerer Kollegiet etter ny utlysning en oppmann for resten av oppmannsperioden.
- Stillingene skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets internmail (kollegiet@blindern-studenterhjem.no) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv.
- Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn-og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.
Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14