You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 7 Next »

  1. Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
    • Arkivar/skapoppmann
    • Badstueoppmann
    • Bibliotekar
    • Dugnadsledere
    • Ekstern styremedlem
    • Hjemmesideoppmann
    • Lesesalinspektør
    • Madrassoppmenn
    • Medisinalkollegiet
    • Redaktør for Blindernåret
    • Studentkjøkkenoppmann
    • Vaktsjef
    • Tidsbestemte roller: Jule-, Påske- og Sommerpræces.

  2. Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder Arkivar/skapoppmann, Hjemmesideoppmann, Bibliotekar og Dugnadsledere som ansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet som utnevnes fritt og Redaktør for Blindernåret som engasjeres i ett og et halvt år.

  3. For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de spesifikke instruksene for hver enkelt stilling.

  4. Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser:

    Reduksjon i husleie (per. mnd)

    StillingReduksjon i husleie
    Arkivar/skapoppmann12,5 %
    Bibliotekar12,5 %
    Dugnadsledere25 %
    Hjemmesideoppmann12,5 %
    Vaktsjef12,5 %
    (Sommerpræces i sommermånedene)(25 %)

    Fritak fra dugnadstjenesten for stillingsinnehaver

    StillingFritak
    BadstueoppmannDugnadsfri
    DugnadsledereDugnadsfri
    Jule- og PåskepræcesDugnadsfri
    MedisinalkollegietDugnadsfri
    StudentkjøkkenoppmannDugnadsfri
    Redaktør i BlindernåretDugnadsfri i to semester
    MadrassoppmennFritatt én dugnad
  5. Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperioden, konstituerer Kollegiet etter ny utlysning en oppmann for resten av oppmannsperioden.

  6. Stillingene skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets internmail (kollegiet@blindern-studenterhjem.no) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv.

  7. Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn-og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.

Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14

  • No labels