- Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
- Arkivar
- Badstueoppmann
- Bibliotek- og Lesesaloppmann
- Dugnadsledere
- Eksternt styremedlem
- Lesesalinspektør
- Madrassoppmenn
- Medisinalkollegiet
- Studentkjøkkenoppmann
- Vaktsjef
- Tidsbestemte roller: Jule- og Påskepræces
- Skap- og stoloppmann - Stillingene utlyses og besettes hvert semester med gyldighet fra 15. august til 31. desember (høstsemesteret) og 1. januar til 15. juni (vårsemesteret). Unntak gjelder Arkivar, Bibliotek- og Lesesaloppmann og Dugnadsledere som ansettes for ett år av gangen. Unntak gjelder også de tidsbestemte præces-rollene og medisinalkollegiet som utnevnes fritt. Perioden til eksternt styremedlem regnes likevel ikke avsluttet før nytt styremedlem er tilsatt.
- For nærmere stillingsbeskrivelser vises det til de spesifikke instruksene for hver enkelt stilling.
- Styret for Stiftelsen Blindern Studenterhjem fastsetter godtgjørelser for enkelte stillinger. Følgende stillinger berømmes godtgjørelser: Reduksjon i husleie (per mnd.)
Stilling
Reduksjon i husleie
Arkivar
12,5 %
Bibliotekar- og Lesesaloppmann
12,5 %
Dugnadsledere
25 %
Præces
33,3%
12,5 %
Stilling
Fritak
Badstueoppmann
Dugnadsfri
Dugnadsledere
Dugnadsfri
Jule- og Påskepræces
Dugnadsfri
Medisinalkollegiet
Dugnadsfri
Madrassoppmann
Dugnadsfri
Kollegiemedlemmer
v. semesterstart dugnadsfri
Skap- og stoloppmann
Dugnadsfri
Studentkjøkkenoppmann
Dugnadsfri fra én dugnad
- Det er en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned i stillingsforholdene. Ved oppsigelse av oppmannstillingen eller utflytting midt i oppmannsperiodenkonstituerer Kollegiet, etter ny utlysning, en oppmann for resten av oppmannsperioden.
- Ved fravær i syv dager eller mer, plikter en oppmann å informere Kollegiet i forkant, slik at de kan finne en stedfortreder.
- Dersom en oppmann ikke utfører arbeidet sitt godt nok og/eller ikke utfører arbeidet etter inngått avtale, kan Kollegiet og administrasjonen i fellesskap holde tilbake godtgjørelser. Dersom de finner det hensiktsmessig, kan de også velge å si opp vedkommende og lyse ut stillingen på nytt.
- Det er kollegiets oppgave å jevnlig følge opp arbeidet til oppmennene. Følgende oppmenn skal avgi en skriftlig eller muntlig oppdatering av sitt arbeid til Kollegiet en gang i mnd: Arkivar , Bibliotek- og Lesesaloppmann, Dugnadsledereog Vaktsjef.
- Alle oppmenn under kollegiet skal levere rapport til Kollegiet mot slutten av hvert semester. Rapporten bør inneholde en orientering om stillingsinnehavers arbeide i det aktuelle semesteret, status for ansvarsområde og forslag til eventuelle forbedringer som burde følges opp i kommende semestre. Skriftlig rapport sendes fortrinnsvis til kollegiets mail (kollegietbs@gmail.com) hvorpå den lagres elektronisk i Kollegiets arkiv. Rapporten godkjennes av Kollegiet og sendes videre til Daglig Leder.
- Klager på avgjørelser tatt av Kollegiets oppmenn- og understillinger bør først rettes til den relevante stillingsinnehaver. Dersom klagen ikke tas til følge av oppmann kan den rettes til Kollegiet.
- Kollegiet administrerer følgende oppmann- og understillinger:
Vedtatt av Kollegiet 06.05.13
Endret og vedtatt av Kollegiet 19.05.14
Endret og vedtatt av Kollegiet 05.05.21
Endret og vedtatt av Kollegiet 06.06.22